På gränsen mellan fet och gravid.

Alla barn älskar lekar.
Men barn växer upp och då hittar de nya lekar.
De låtsas må bra så att familjen inte ska oroa sig.
De ljuger för sina älskade om vad de ska göra på eftermiddagen.
De hittar på historier för att dölja sanningen för sina vänner.
Ja.. Alla har kul när de leker..
Fram till ögonblicket...
när någon blir sårad.



I Fredags var jag i borlänge med älsklingen och han hans syster.
Han skulle köpa lite nya kläder, och jag skulle väl kolla om jag hittade något jag med.
Eftersom jag i prinsip bara kan ha leggins, så måste jag ha långa tröjor..
och mina leggins har det blivigt dom största hål man kan tänka sig på,
men inte fanns de nå nya heller.. och har dom minskat storlekarna på kläder? hittde nog inte ett enda plagg som passade! Köpa kläder har alltid vart det bästa jag vet. Nej ville bara lägga mig i sängen och gråta när jag kom hem.
Så här sitter jag med dom gammla vanliga kläderna (det enda som passar) iaf.
Det enda jag kom där ifrån med var ett jävla humör!

Fick iaf paris hiltons nya parfym av älsklingen!
(Den kan man bära hur tjock man än blir) :)                                                                                                                               (Villket jag trodde om skor också,
men eftersom fötterna svullnat kan jag knappt ha hälften av dom)   
       
                        
image15       
                                                                               
Älsklingen åkte och jobba igår igen, kommer hem på torsdag..
tur att jag har lite jobb i veckan också, då går tiden fortare iaf.



måste tippsa om en grymmt bra och kul bok jag nyss läste :P
 Hemma hos Martina, av Martina Haag.
Hon skriver bla, om när hon är gravid, och man kan bara skratta,
tycker det känns som det stämmer så grymt bra in på hur jag känner.. skriver en snutt av boken här;


66 KILO. 171 CM LÅNG
Vanlig kropp. Positiv graviditetsbesked. Jösses, vad kul

67 KILO.  MÅNAD 1
Eller sådär halvkul, man mår ju så jävla illa hela tiden, men det går över om man knaprar på något.
 Morötter. Eller dajm.

70 KILO. MÅNAD 2
Nu behöver man inte hålla igen när man äter, bebin behöver lite extra...

75 KILO. MÅNAD 3
Jag får en lång lista på allt man inte får äta och göra. Allt som jag tycker om i vanliga fatt står på den listan.
Inte rödvin, opastöriserade ostar, inte röka och inte skaldjur och inte vissa goda fiskar och absolut inte sushi.

80 KILO. MÅNAD 4
Hmmm, det stod inget om choklad eller kanelbullar...

85 KILO. MÅNAD 5
Det här stämmer inte. Bebin väger 770 gram. Jag kan inte ha några av mina vanliga kläder längre, får börja med Eriks i stället. Jeansen rullas upp och sätts ihop med skärp under magen. Måste käpa jättetantunderbyxor. Kollar i spegeln. Jag ser exakt ut som Rolf Lassgård. Men med underbyxor.

90 KILO. MÅNAD 6
Min mödravårdstant säger att jag bör vara lite mer noga med vad jag stoppar i mig, bebin behöver typ bara ett glas juice och en macka. Men jag kan inte sova  om jag inte har ätit ett paket häagen-Dazglass. I sängen innan jag släcker lampan.

93 KILO. MÅNAD 7
Nu är det inte roligt längre, jag har slutat med glass och allt sådant och äter mest spagetti och filmjölk. Men jag bara sväller. Jag kan nästan inte gå och knäna gör jätte ont. Klädsel: Kaftan med X-Large herrlångkalsonger.

95 KILO. MÅNAD 8
Det går inte att sova. Jag är en elefant. allt gör ont. Jag är fulfulful och groteskt jättestor. En kompis till Erik säger något om hur jag ser ut. Så jag hör. Att jag ser helt jävla otrolig ut. Mamma säger att hon åkte hem från BB i samma kjol som innan hon blev gravid.

98 KILO. MÅNAD 9
Kan nästan bara ligga ner. Erik säger att jag är fin och vill ha sex. Det går nästan inte. Sof säger att jag borde försöka gå upp 2 kilo så jag väger prick 100. Nu slutar jag väga mig.

XXX KILO
Bebin ute! Jättefin bebis. Inte så fin mamma. Ganska glad Rolf Lassgård-mamma. Men bebin tycker att jag är fin. Och Erik. Och hans dendär jävla polaren ska få på käften så fort jag får på mig något annat än kaftanen.

image16







Kommentarer
Postat av: annaa

hahahah va kul de där om vikten.. omg.. kan inte annat än skratta :D ååååå va jag saknar dig gumman..

2007-11-26 @ 16:32:00
URL: http://mizzsunshine.blogg.se
Postat av: Isabelle

Söta lilla gumman. Du får uppdatera flitigare. Är ju så nyfiken för hur det går med magen och allt. Vi får dessutom se till att ses nu när jag kommer hem till Ludvika under jul. Saknar ju Bosse & Rufus-tiden.

2007-11-28 @ 11:24:46
URL: http://www.triffin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0