Tjejer och Kroppsideal

Du och jag tittar nog i olika speglar för jag kan inte se vad du menar
Annars måste dina speglar va skeva för smala ting verkar bli breda
Å men jag vet det är inte konstigt att man tvekar
Ingen kan finna, idealen bara ekar
Kraven finns där vart man än vänder
Att du inte duger är signalerna dom sänder
Modetidningarna bara sprider trender
Som inte passar människan
Så folk mår sämre
Ändå undrar alla vad det är som händer
När vissa väljer svälten.



Brukar tänka på det där med tjejer, och hur dom flesta av oss alltid jämför sig med andra!
Tex om jag är med min karl på stan, så går det förbi en kille och en tjej, så kollar jag altid på tjejen och jämför mig,
kollar på kläderna, har hon fint hår? och framförallt kroppen (dom flesta jag pratat med gör samma sak) , Aldrig kollar man ju på killen.
Och lika om man är på stan med tjejkompisen och tex fikar, synar man hela rummet, så ser man genast någon som i ens ögon ser "perfekt ut" så sitter man där och små surar tills man blir att mår dåligt. Alltid denna jämförelse med andra! Jadu tjejer är ganska lustiga!

image52



Hur som helst har det inte hänt mycket här :)  Ska åka till mora nästa vecka och hälsa på min kära koster och träffa lite vänner! Ska bli skoj, lär väl dröja en stund inna man kommer dit igen sen efter bebisen kommit!

Försöker skicka ut karl min på partaj imorgon som han inte har någon stärre lust med så jag ska kunna vara hemma och städa ifred! Nästan omöjligt när han är hemma.. vill man flytta nå nått eller ta bort nått låter det typ "men vadå varför kan inte den stå där? va ska du göra med dendär? är de bara du som ska få betsämma hur vi ska ha det och vad som ska vara uppe" osv! haha så då kan man pyssla själv ist så får han gilla läget sen! =)
Men får kanske ta det på onsdag ist, för då ska han på kryssning igen!





Kom kom kom nu bebis <3


Kommentarer
Postat av: Mingla

Är du duktig på bloggdesign? Hade behövt hjälp med att
byta header. bra blogg du har förresten.

2008-01-24 @ 23:50:49
URL: http://fuckmingla.blogg.se
Postat av: Mr. Pitt

hon ser förjävlig ut även :)

2008-01-24 @ 23:55:47
URL: http://recipeforhappiness.blogg.se
Postat av: Spillerill

Haha vad kul! Tänk om min karl ens kunde engagera sig i vad saker ska vara o stå! Det skulle aldrig hända! ^^

2008-01-25 @ 00:03:48
URL: http://spirelli.blogg.se
Postat av: Lotta

Tack för kommentaren om klänningsvalet ! :p

2008-01-26 @ 15:00:26
URL: http://exoticgold.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0