Förlåt mina barn, sänkte er till moder jord.

Jag tänkte dela med mig en erfarenhet om arbort..

Jag vart 17 och Samuel vart 16,
Samuel gick i skolan.. jag hade inget jobb  än och vi bodde hemma.
Jag åt p-piller och hade mens.. men endå var det något som inte var som det skulle..
jag mådde illa och spydde mesta hela dagarna.. det var samtidigt som magsujukan härjade,
så man tänkte inte mer på det.. men tiden gick och det gav sig aldrig..
började förstå att det var nått som inte stog rätt till.. jag gjorde ett grav test och det visade ett stort pluss..
Jag var riktigt förvirrad och visste varken ut eller in, jag boka tid på gyn efter jag ahde tagit mig mod till att prata med Samuel. Akut sa dom, det var bara på dagen ifrån att man kunde göra abort.. känndessom vi inte hade något val.. vad hade vi att erbjuda detta barn ? vi hade ingen inkomst, och vi bodde hemma
Skickades med "akut-tid" till falun för ultraljud.. min storasyster Lotta följde med mig, väl inne på gyn avdelningen i falun fick jag göra ett ultraljud.. minns dom sprattlande armarna och benen som syntes på shärmen..
och doktorn som " oj det är inte en, det är ju tvillingar".. minns det som igår!.
Fick boka in en tid för när "ingreppet" skulle ske..
Jag, samuel och pappa åkte upp redan nån dag senare.. jag fick två tabletter jag skulle ta.. under uppsikt av en läkare.. jag svalde tabletterna och vi satt oss i bilen påväg hem.. jag tänkte hela tiden att jag ville spy upp tabletterna.. jag visste varken ut eller in, vi hade bara fått ca 2 dagar på oss att tänka igenom beslutet pga av att jag var så långt gången.. jag och samuel grät och grät.. gjorde vi rätt val? hur ska man någonsin kunna veta det?
Dagen efter åkte jag, samuel, sanna och pelle upp till falun.. blev emottagna och vi fick ett rum.. sköterskor kom och gick.. verkarna satte aldrig igång och jag fick verkstimmulerande dropp... Sanna och Pelle begav ig på rundtur i sjukhuset, så som självklart tyckte att jag och samuel skulle få vara ensamma.. hade enorma verkar, ringde på klockan och dom kom med varma vetekuddar och verktabletter.. men inget av det gav något, så efter ett tag fick jag en stor spruta rakt in vid höftbenet... verkarna blev miladare.. ett tag efter kännde jag hur vattnet gick.. svårt att beskriva.. samuel fick hjälpa mig upp på toaletten.. på toan hade dom satt en "stålpotta" där jag skulle "föda" mina barn" .. satt där ett tag.. krystade lite och kännde hur det ena barnet föll ner.. gick yttligare några minuter, sen kom det andra.. Samuel ringde på klockan och sköterskorna kom in.. vi fick båda bara se en snabb titt på våra underbara barn..  slutna ögon, underbara små näsor, fingrar tår.. jag och samuel grät och grät.. vad har vi gjort? sköterskan kom in och bar våra barn ifrån oss... dom frågade om vi ville att dom skulle bränna dom och strö dom i en minneslund, självklart ville vi det.  Ångrade oss enormt. Fick lägga mig igen för att krysta ut moderkakan.. var så svag efter allt så fick inte ut den.. fick åka in på opertaion.. vaknade nån timme senare, dom ville att jag skulle stanna kvar, men valde att åka hem senare samma natt... jag överdriver inte när jag säger att jag tänker på dom VARJE dag.. hur skulle dom sett ut ? vad skulle dom ha för personlighet? ..  kommer altid minnas våra vackra barn, som alldrig fick möjligheten till ett liv.. Abort på ett  barn skulle verkligen vara jobbigt, men TVÅ?!.. det kommer nog inte finnas fler chanser till det..




Kommentarer
Postat av: emelie

Ni gjorde de rätta då i just den situationen, som du skriver ni hade ingen inkomst och ni var unga...

Gud jag vart helt rörd av att läsa, men de är alltid skönt att skriva at sig, och jajg håller med om allt som står..



Men som sagt ni gjorde de rätta

2008-09-17 @ 07:54:00
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Hanna

Usch va sorgligt..men ni måste försöka tänka på att ni gjorde det bästa, o att ni inte hade så mycket att erbjuda just då. Ni har ju fått världens sötaste son nu, o om ni haft tvillingarna kvar så kanske han inte hade funnits. Är helt säker på att ni får träffa era tvillingar en dag igen... :-)

2008-09-17 @ 10:25:49
URL: http://nogg.se/agerberg
Postat av: Ida

Jag blir så himla rörd av att läsa detta, bra skrivet!.. Starkt av dig att lägga ut det här för alla att läsa..

Era vackra tvillingar är nog väldigt stolta över att ni fått ett otroligt vackert syskon till dem.



Massa Kramar!

2008-09-17 @ 11:25:31
Postat av: Sandra

Usch! Va jobbigt, blir alldeles tårögd och får gåshud när jag läser de här..! Förstår hur jobbigt de måste vara, men som Hanna skrev så har ni fått eran prins nu iaf:) Kram!!

2008-09-17 @ 23:22:13
URL: http://sanonis.blogg.se/
Postat av: Lina

Fint skrivet. Jag har också gjort en abort och tänker på det ibland. Men det var en tidig sådan så jag förstår att absolut att du tänker på det jätteofta. Speciellt när man sen får barn och faktiskt inser hur mycket man älskar dom där små och att man undrar hur just de andra skulle blivit.

Men man får tänka som de andra har skrivit, att kanske fanns det en mening. Annars hade du inte fått det underbara barn som ni har nu.

Kramar

2008-09-20 @ 08:49:33
Postat av: Therese

Åh, blir alldeles tårögd..Förstår att det var/är jobbigt..! Kram!

2008-09-20 @ 18:31:08
URL: http://thereseandherfamily.blogg.se/
Postat av: <3

älskar dig syster

<3

2008-10-13 @ 21:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0