Lycklig!

Igår blev jag lycklig :)
Samuel och Larre var iväg och skulle kolla efter vägg-fäste till tv och en dvd hylla.
Men sen ringer han och säger att han har köpt en ny soffa med schäslong + en matchande fötölj till den!
( Han är väldigt inpulsiv den karln, på gott och ont ;) )
I svart var det också :D
Just nu har vi en typ beige brun soffa som vi köpte när vi flyttade in i 2:an :S
Velat haft en ny ett tag nu, så jag blev hur glad som helst :)
Så ska vi leta efter en matchande bädd till Rocky!
Soffan + fotöljen kommer på torsdag!

Så har vi ju funderat på att skaffa tvättmaskin ett bra tag!
Så Samuel ringde igår och fråga på elbolaget vad dom tog för att koppla elen.
( Eftersom vi bor i lägenhet måste vi fixa med både avloppet och elen. )
Ludvikahem skulle fixa avloppet om 2-3 veckor.
Sen skulle el killarna fixa med elen nästa vecka. Och tvättmaskinen blir hemkörd nästa vecka! 
3000 skulle det gå på med att fixa elen, tyckte de va dyrt :P
Sen blir de ju 500 på det till ludvikahem + tvättmaskinen + hemkörning.. 
Men jag är såå lycklig, och jag kommer tvätta varje dag heela tiden! haha :)

Igår + idag har jag vart hemma hos mamma, hon flyttade igår!
Promenader dit + skjuss hem.. perfekt :)
Samuel och Jocke va så snälla och hjälpte till att få dit alla möbler, sätta ihop dom + ställa dom på plats!
Sen bars det kartonger och fixades..  dock hjälpte inte jag till att bära så mycket,
kunde knappt lyfta en handduk utan att mamma och samuel sa åt mig.
Men Benjamin kan jag bära på, och han vägen ju nästan 9 kilo!
Men men, Samuel ska bara veta va jag ska utnyttja dedär =) Inte en matpåse ska jag bära upp! =)
Hjälpte iaf till att plocka upp lite i hyllorna och så. Pappa hade fått en lägenhet på La-gård,så han flyttar i mars.

Beställt massa kläder idag, eller rättare sakt beställde samuel åt mig!
Han sa att han ville plocka i en varukorg sen fick jag se vad jag ville ha kvar och inte,
så det blev hela kittet han tyckte.. Lite mamma kläder blev det med! :)
Inte många som skulle våga låta sin karl bestämma kläderna åt en ;P
 
Hälsade på Ida & hennes mamma en stund idag med!
Man ses så himla sällan när man bor på varsin sida av stan.
Blev lite kaffe, och så busade Benjamin och Tindra massor.. Benjamin tyckte verkligen om henne!
Han tjöt av skratt när hon busade med honom!








Kommentarer
Postat av: Lotta

Tänker på dig syster! <3

2009-01-15 @ 20:43:33
URL: http://lottagustafsson.blogg.se/
Postat av: Mäjlin

Du har en sak att hämta på min blogg ;-)

2009-01-15 @ 20:46:19
URL: http://malinnordh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0