Tisdag

Snart slut på en helt fantastisk tisdag! :)

Idag var det dagis för Benjamin.
När vi gick dit så var det så tjock dimma att man bara såg någon meter framför sig, lite mysigt.
Sen var det sådär härligt höstkallt!
Tog kortet på vägen hem, då hade det lättat upp lite grann!



Benjamin tyckte det va super roligt att vara tillbaka på dagis!
Först satt han sig på sin sko hylla å surade lite efter jag klätt av honom, men sen kom hans kompis in, och då sa det bara svich så var han borta, så inte ens ett hej då kostade han på sig idag ;)
Men man blir så glad att han trivs så bra.
Sen frågade fröken om jag skulle komma på inskolningsamtalet/föräldramöte, visste att det var det 20:e,
men att det var den 20:e idag fanns inte i min värld :P
Men det var kl 13.30 så det var kanon.
Sen ska dom ha höstfest den 28:e, så ska anmäla oss på det i morgon, sen ska svärmor/farmor följa med!

Ett tag efter jag kom hem så tvär-slockande jag på soffan.. sover ju alltid middag med Benjamin, så man blir ju bra trött även fast han inte är hemma :P.. Så när jag vaknade var det bara att släpa sig iväg till dagis!

Mötet gick jätte bra.
Dom visade en liten pärm alla barnen har en varsin, där dom sätter in kort på dom och så, det var roligt att se :)
Se vad dom pysslar med när man inte är med :)
Jag fick med mig ett häfte med låtar dom ofta sjunger där.
Hon sa att det märktes att han brukade lyssna på bäbä vita lamm, då hade dom spelar den i lite "rockigare" veriation, då hade han knytit närvarna och sagt "ja ja ja" och sjungt för full hals :)
Och hon sa även att det märks att språket börjar komma, och det gör det absolut.
Men han säger oft abara dom första bokstäverna eller dom sista.. som mun,då säger han muu, öga är ga osv.
Sen hade han vart kinkig innan maten idag, och inget dög, då fick han snutten och tutten och så la han sig i vagnen en sväng, där låg han och lekte med fötterna och snuttade ett tag, sen hade han bara satt sig upp och sagt "Heeej" jätte lyckligt, sen ätit en stor portion mat! :)
Världens goaste unge! <3

Efter dagis så knatade vi hem till svärmor/farmor, hon hade just målat klart vardagsrummet, det blir så fint så :)
Vi inväntade Sanna, sen åkte vi ner på stan och fikade lite.
Köpte en ny mössa till Benjamin med, då han måste ha kastat sin andra nya över bord från vagnen!
Så han har fått haft sin tunna laban ett tag.. Men de va bra, nu fick han den mössan ja ville att han skulle ha först.. en grå ;) passar bra till hans grårutiga jacka.. den gröna passade ju mer tills hans tunnare jacka.

När vi kom hem va de bara att laga lite käk. Sen skuttade vi som vanligt runt till vipp-på-rumpan-affär låten, Benjamin älskar den! Han skuttar runt och snurrar och nästan kiknar av skratt! Dom kan göra en så lyckliga dom små liven.. det verkligen värmer i hjärtat när dom skrattar.. och sånadär gånger han bara kommer och klappar en på kinden, eller kommer och ger en puss när man ligger i soffan.. dom stunderna gör en verkligen lycklig in i själen.

Laddat ur min mobil på lite kort!
Först kommer några på han och Emil, Benjamin va så söt i mössan han fick låna :D












Sen slänger jag med en bild på mig och min kanon kula! (vecka 26)







Det var allt för idag! :)
Godnatt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0