Söndag

Barnen sover så jag har passat på att ducha, man vet nämligen aldrig när dom får för sig att vakna.. sist jag drog ut på det så hade jag en skrikande Benjamin brevid mig. Oftast när han vaknar vägrar han att somna om. Men nu har jag iaf haft två lugna nätter med sovande barn. Benjamin vaknade inte förens jag va på väg att lägga mig igår, så han somnade om på 20 min. Så de var lyx :)

Och min lilla dam här hemma äter bara välling nu!
Hon har jämt ätit dåligt, men sen började hon totalt matvägra 3 dagar, villket resulterade i att hon va vaken halva nätterna och slukade välling och Benjamin vakna av henne.. och om hon somnade om vaknade Benjamin och väckte henne osv. Så ringde Dietisten och hörde vad ja skulle göra.. Så nu äter hon välling var 4e timme dygnet runt.. för att försöka få henne att få tillbaka matlusten och komma in i rätt tider igen.
60 ml babysemp ska hon ha först (man blandar i maizena så de blir mer som en välling och inte så blaskigt)
sen efter det får hon 100 ml anamix..
Och det har faktiskt gått kanon bra! hon har sovigt som en tok, bortsätt från gångerna hon ska äta, men somnat om snabbt igen! Så dietisten skulle ringa i morgon igen så får vi se hur vi går vidare!





Igår sov barnens faster (Lis) här, supermysigt :)
Så idag va vi hem till Linda och hängde (inte allt för ovanligt) barnen lekte och vi drack kaffe.. ( inte heller så ovanligt:) )
Sen så kom Sanna, Idriz och Maria hit, så vi fikade och lekte med dom små. En riktigt bra dag med andra ord!



Nästa tisdag fyller Olivia ett år.. nästan på dagen ett år sen vi åkte upp till falun för att se om vi skulle kunna göra vändningsförsök på henne.
Hon låg på tvären i magen och jag hade föreliggande moderkaka, eller en halv cm ifrån ungefär, men dom ville kolla så den inte hade rört sig bortåt, men det hade den inte.
Men hade dom kunnat vänt henne så skulle jag endå inte kunnat föra henne normalt eftersom modekakan kunde gå sönder och då kan man förblöda. '
Låg ju inne för blödning med henne och fick kortisonsprutor ifall hon skulle komma förtidigt.
Det var riktigt konstigt att åka där ifrån och veta att den 18 så kommer våran dotter.. utan värkar eller det som hör till :) Jag och Samuel frågade på tre ultraljud vi gjorde om dom kunde se va det var för kön och alla sa tjej, så det va nog bara rosa som hamnade i BB väskan!

Natten till den 18 blev de inte många timmars sömn kan jag lova, Isabelle ringde och väckte mig och jag&Samuel började göra oss i ordning och åkte till falun!
När vi kom dit fick vi ett rum där alla förberedelser gjordes, och sen rullade vi ner till operationen.
Jag fick ryggbedövning och den tog så högt upp så jag kunde inte ens röra på armarna.
Jag sa till dom att dom skulle säga innan dom började snitta, men då sa dom att dom redan hade gjort det och att dom höll på att suga bort fostervatten. Sameul satt som ett likblekt spöke och både jag och sköterskorna försökte lugna honom medans han satt och gungade med händerna för öronen. Han är väligt kännslig för blod och sånt, så de hjälpte ju inte att det splachade sånt över hela golvet när han kollade ner. Haha, tyckte så synd om honom då.. han såg verkligen helt förstörd ut! Sen när Olivia var ute kom sköterskan fram och tog bort fingrarna från hans öron och så kom de första skriket från våran dotter!
När dom skulle visa henne så kom dom med både Olivia och modekakan på en bricka, inte så smart med tanke på att Samuel redan var helt förstörd, så än en gång blundade han och skrek "TA BORT HENNE TA BORT HENNE" , men sköterskan fick sig lite skäll av läkaren. När hon va tvättad och klar lämnade dom över henne till Samuel.
Jag höll henne bara en kort stund eftersom jag inte hade nån styrsel i mina armar.
Sen rullades vi upp till ett rum där vi skulle ligga tills bedövningen släppt.
Sen när Samuel va borta en vända och sköterskan kom in så hade hon med sig modekakan, la den och tog kort på den med våran kamera för att jävlas med Samuel :D
Efter ett tag när dom skulle kolla till såret så såg vi att hela sängen av ett enda blodbad, så dom bytte kläderna och i sängen och la på nytt förband, efter ett tag när dom kom in igen såg de lika ut, så sipprade det blod från såret och jag fick adrenalinsprutor i det.
Samuel var verkligen helt fantastisk då, och tog hand om både mig och Olivia och hade stenkoll på allt och fixade och hade sig.
På BB stannade vi en vecka, hon gick ner så mkt i vikt, så jag fick pumpa och pumpa, sen fick vi sitta i ett rum och amma, och väga henne varje gång innan ammningen och sen efter för att se hur mycket vi fick i henne, och sen fick vi ge henne ersättning på sked. Sen var hon så gul så vi fick göra prover för gulsot, men hon klarade sig utan att behöva sola!.. en helg han vi va hemma med henne innan som ringde från uppsala och nästa sjukhusäventyr började, men de kan vi ta en annan gång :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0