Tisdag

I morse tog jag och Benjamin oss en promenad för att hälsa på mormor & morfar (mamma och pappa)
Lämnade hans riktiga vagn hos mamma för ett tag sen, så vi tog reserven dit. Never ever again.
finns ju inge sele i den för det första!
Närvikom vid tunneln vid ABB började han GALL- SKRIKA.. han va såå trött men vägrade sova!
Så han rulla runt i vagnen, försökt kaste sig över sidan på den, försökte ställa sig upp och va helt galen.
Så det tog ju sin lilla stund att gå dit, fick stanna var 5e sekund! Varavade mellan det och att bära honom,
men de va ingen hit de heller för han skrek lika mycket endå.. + så jag hade 2 påsar, ett skrikande barn som kasta sig överalt + en vagn i armarna! Fy tusan va helt slut när jag kom fram! Aldrig igen kändes de som då! Haha.

Kom iaf fram te pappsen tillslut, gjorde iordning gröt till Benjamin, sen tvärslocknade han och sov säkert 1½ timme!
Pappa va till affären och köpte godis och dricka till mig,och banan till Benjamin.. det va snällt, och gott :)
Så gjorde han iordning lite mat till Benjamin, pyttipanna, han åt som tusan.. sen glass till efterätt :)

Sen knatade vi upp till mammsen!
Så Benjamin fick busa lite med henne, hon visste inte att vi skulle komma så hon blev så glad så :)
Så bjöd hon på lite käk, så benjamin åt en massa igen :)
Fick även sällskap en bit på vägen hem.
Sen kom Samuel och Rocky och mötte oss!
Rocky hade cp ryck som vanligt.. grrr blir såtröttpåhan ibland så man vill kräkas!
Gick förbi en hund å han blev helt jävla crazy, knappt samule fick han att lägga ner, helt uppe i varv 10 min efter hunden passerat! Hur tusan ska de gå närman ska bli självmedbåde han och Benjamin när Samel börjar jobba.
Får han sånna ryck när jag var vagnen med mig vill jag inte ens vänka på vad som kan hända!
LÅter som ett monster =) Men han är världens finaste å goaste hund närman är inne!
Men ett riktigt monster ibland när man är ute!

Kommentarer
Postat av: Surre

Hejsan! Angående Rocky så låter det som om att det är min hund du pratar om fast min är liten. Har en liten Jack Russell och han har blivit så nu att han skäller åt allt och alla, speciellt hundar. Han blir som galen och slutar inte förens den andra hunden är borta från hans synfällt. Vi fick ett tips från uppfödaren att han kan vara understimulerad när det gäller kontakter med andra hundar. När vi fick höra det blev jag att tänka efter att han inte får träffa så många andra hundar på dagarna, vilket han har fått börja göra lite mer nu och tro det eller ej, det har blivit lite bättre sedan dess. En orsak till att han beter sig så där också kan vara att våran hund är mitt i den första könsmognaden, stelisera hunden säger vissa. Men man vill väl att hunden ska få en chans innan man gör något sådant. Hoppas det går bra!

2009-03-11 @ 13:17:26
URL: http://surrovich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0