Måndag

Idag möttes vi upp i gruppen och samanställde frågorna efter studiebesöket.. måste säga att det blev riktigt bra ;)
Olivia fick hänga på, men verkade sådär måttligt road :)
Hon har vart riktigt glad nu mot kvällen och jag börjar känna igen min underbara lilla tös igen!
När vi va klara så gick jag och Olivia och hämtade ut hennes pencilin, sen va jag in på synsam och justerade bågarna på mina glasögon som Benjamin böjde för ett par månader sen, bättre sen en aldrig!

Benjamin va dunder trött när han kom hem och tjatade om att få gå och sova från kl va 17.30.. och han somnade på två röd!

Sen har jag har haft lite besök av min kusin, och så har jag gjort klart alla uppgifterna i datakunskapen! :)
Riktigt effektiv måndag :)

Pratat med Olivias dietist med, och nu är det dax för nytt matchema.. vi ska bla börja introducera Maxamid.. Det är ungefär som Anamixen, men man behöver inte dricka lika mkt av den. Sen ska vi börja få in lite mer grönsaker i hennes mål ex halv burk potatis och majs pure + blomkål, morot, kanske lite mer loprofin pasta osv..
hon skulle ringa i morgon igen när hon hade fixat klart det och räknat ut lite! Sen blir det att ändra lite tider så det blir med anpassat efter dagisstiderna!
Så ska vi ta hennes inskolning från nästa måndag, ist för på onsdag.

Börjar bli riktigt nervös inför prinsens operation, och kommer nog grina ihjäl mig. Den kommer ta ca 1½ timme och kommer säkerligen va bland dom jobbigaste i livet! Och ännu jobbigare att man inte har någon med sig, Även fast det bara är en liten operation så värker ju mamma hjärtat.
När jag och Benjamin satt och pratade om den här om dagen och jag berättade att dom skulle ta bort hans tumme och så.. då kollade han på mig och sa -"Ja mamma, men varför ska dom göra det?" Och va svarar man då? det bästa svaret ja hade på den frågan var att "Så att du ska kunna ha alla fina vantar som mormor har stickat till dig" Svårt att förklara för en treåring. :P  Min modiga stora kille :)

Nej nu ska jag ta och sova! man vet aldrig hur nätterna blir.
Hade en dam som vaknade 23.45 igår, och sista gången ja kolla på klockan när ja la ner henne, var hon kvart i tre på natten..(väckte såklart även brosan) så ja kan lova att jag va trött i morse! (eller vi alla)
Försökte ta upp henne och att hon skulle få trängas med mig och benjamin i min 120 säng.. ingen hitt :D
Hon reste sig upp och kastade sig fram och tillbaka. Vinkade och skrek hej hej hej hej och ajj ajj ajj ajj .. kasta sig över mig och slog på Benjamin, skrattade och for runt.. så himla söt så man kan inte låta bli att skratta åt henne.. min tokfia!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0