Öroninflamation

Ja som jag sagt tidigare har Olivia vart extremt gnällig sista tiden
Idag när hon hade sovit middag och mamma (som är här och hälsar på) tog upp henne, va hon helt plaskblöt.
Då har det läckt var från örat som klumpat sig i håret och det bara rann.
Så Sanna kom hit och skjutsade oss till akuten så lilla skruttan skulle få pencilin.. inte konstigt att hon skrikit och gnällt, hon har väl haft super ont :(
Iaf så sa jag till läkaren när han skulle skriva ut pencilin att Olivia hade PKU och inte fick äta något med fenylananin i.
Okej sa han och gick iväg och kom tillbaka efter en lång stund.. frågade igen om han va säker på att det inte inehöll nån fenylananin källa och han sa att de gjorde den inte och den kunde hon ta osv..
va bra tyckte jag och vi knatade mot bilen.. men tänkte att jag skulle kolla innehållsförteckningen iaf,
och där står det att de innehöll aspartam,
och en stor notis under " TILL PKU PATIENTER, INEHÅLLAR ASPARTAM - EN FENYLANANIN KÄLLA" ..
så då va det bara att gå tillbaka. Han sa att han till och med hade ringt barnläkare i falun och fråga vad han skulle ge henne.. men så fick hon en annan iaf, å läste noga innan vi vandrade mot bilen :)
När dom är läkare tycker man iaf att dom borde ha lite koll.. iaf kunna läsa i hennes journaler.. men man får vara på sin vakt! :P
Gick iaf bra att få i henne det hittils så nu hoppas jag på en gladare tjej här hemma om några dagar.
Det har minst sagt varit ett par påfrestande dagar här hemma med två sjuka barn (=trött mamma).

Benjamins feber håller i sig.. men han hade 37 när han vakna, en timme senare låg den på 38, efter mnågra timmar va den uppe i nästan 41 igen.

Riktigt skön att ha mamma här så man får lite hjälp!  :)


Nu ska jag snart sätta mig och göra klart så mkt skolarbete i kusen ja kan,
kommer ju bort några dagar med plugg då vi blir tre dagar i örebro och arbetet ska vara inne den 4e.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0