Onsdag

Ännu en kväll somnade karln på soffan när jag nattade prinsen.. vi som skulle se andra avenyn.. attans :P fick äntligen in han i sängen, han snarkade som en tok!


Idag fick vi besök av Jenny & Emil, kanon trevligt som vanligt :)
Sen har vi vart ute och lekt lite på gården.. men uch va kallt de var idag!

Sen fick jag samtal i morse av Olivias dietist, hon berättade att det var en familj som hade ett barn som va jämngammal med Olivia som också har PKU, och att den tjejen gärna ville ha kontakt med oss och fråga om hon fick lämna mitt nummer! Och självklart fick hon det.. så vi hade en trevlig pratstund :)
Tjejen va 22 år å pappan 23, hade en frisk dotter på 2 år, sen en 3½ månads tjej med pku!
Fler saker som va lite lustigt va att deras lille hade med vart förkyld, magsjuka å RS, så vi prata lite om väderna och så.. hon har dock en högre variant en Olivia.. men väldigt kul att prata med en annan familj i samma sits.. sen kan de bli kul när tjejerna växer upp också.. att ha varandra.. dom 2 nya tillskotten i sverige var dom!

Sen blev de yttligare 3 samtal med dietisten om Olivias väden som låg för högt!
Vi har liksom tagit proverna lite hipp som happ, men man ska ta dom helst fastande, sen kring samma tider.. är dom inte fastade kunde man ta tex direkt efter dom ätit.. men att de va lika läge eller va man ska säga..tar man 1 timme efter hon ätit ska man gö de varje gång osv.. men fastande är ju bäst. Så jag blev smått hysterisk å tänkte att nu kan ju väderna ha legat hur högt som helst å vi har inte vetat de för vi tagit proverna som vi gjort! Så nu blir de nya rutiner på det!! ..
Sen så har vi äntar kosten igen.
Inna åt hon 70 ml anamix, och mellan 90 ml babysemp, sen 2 mål med bara baby semp på natten.
Men nu ska hon ha 70 ml baby semp först och sen 90 ml Anamix, och bara Anamix på natten.
Skulle köra så en vecka med bara anamix på natten, sen kanske lägga till lite baby semp när väderna gått ner. Uch tur att man har dom, man är så skraj att man ska göra fel hela tiden :S <3
Verkligen ett underbart team hon har där uppe.

I morgon är det planerad promenad in till stan och möta upp Ida för lite kaffe.. sen se om man kan hitta en jacka till olivia.
Sen ska jag till mamma och så ska lott atoppa mig.. så slitet och dant nu.



Tog in lite prylar från förrådet, en till babysitter, hoppgunga & gå stol.
Hon fick sitta i gå stolen en liten stund.. oj va hon gilla det :)
Hon satt och pilla med en massa prylar hon hade framför sig och greppade dom,
Benjamin tyckte ocks det var roligt så han sprang dit med lite gubbar och visade för henne & pratade en massor :)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskade barn <3 <3 <3

2010-04-22 @ 08:49:24
Postat av: Faster

Åh vilka snuttar, ses till helgen hoppas jag ? så jag får tjola med dig och pussa på mina älsklingar!

2010-04-22 @ 08:51:23
URL: http://colorize.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Gud vilka fina barn du har!!

2010-04-22 @ 09:43:51
URL: http://jasminerabogliatti.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vilken min Olivia har på bilden, det ser ut som att hon tänker - Va är det häär? Hihi :) Mosters sötisar! :D

2010-04-22 @ 17:50:15
URL: http://lottagustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0