Marknad & Bvc

Idag va vi på BVC med min lilla skrutta :)
4 månader & 10 dagar;

Vikt; 5575 gram
Längd; 61 cm
Huvudomfång; 39,2
Inte alls en stor tjej vi har, Benjamin va nog mkt större!

Sen prata vi lite om hennes nästäppa & eksem som aldrig ger sig..
nästäppan har hon haft sen hon ut kom så gott som.. vi har provat nässpray, näsdroppar, koksaltlösningsspray, koksaltsdroppar, nässug osv.. ett evigt pysslande med dendär snoken & de kommer tillbaka lika fort igen!
På nätterna måste man också gå upp och "fixa" näsan 1-2 ggr.. ibland vaknar man av att de låter som hon inte får luft.. riktigt jobbigt.
Hon fråga om vi hade pälsdjur.. å de har vi ju.. snarare en pälsboll :P Hon tyckte att vi skulle hålla henne ifrån Rocky i ca 2 veckor och se om de blev bättre. Så fick vi en läkartid om det på onsdag också!

Så fick hon vaccin med, en spruta i varje lår.. käre Jesus va ledsen hon blev lilla skruttan :( Uch va jobbigt de var!
men hon lugnade ner sig ganska fort!

Så då tog vi och mötte upp Mamma, Maria, lotta & Kitty på marknaden!
Eller vi gick väl inte så värst mycket bland stonden utan mer på stan.
Mamma köpte 2 mössor, en kepa & hårband till henne.. Söta lilla mamma :)
Benjamin har ju fått säkert en 8 kepsar av henne, så nu tyckte hon de va hennes tur!
I veckan fick han både en noddy keps och spindelmannen :)
Så hitta jag ett par tunna fina leggins till henne :)





I morgon ska jag, Samuel, svärmor & Sanna upp på marknaden med barnen :)
Benjamin ska få åka lite karusell, köpa balong & sockervadd!
Tänk va stor han är min lilla prins.. och munnen går i ett på honom, så roligt..
Han härmar & upprepar allt man säger, han har blivit så duktig på att prata och berätta saker.
Sen är de så roligt när man lyssnar på honom då han är på sitt rum och leker.. då gör han till rösten å leker med alla små gubbar och grejjer :)
Förut älskade han när man sjöng för honom.. om jag sjunger nu, oavsett om ja bara sjunger med i en låt så kommer han fram och lägger sin hand över min mun och säger, nej mamma TYST.. haha :) Då måste de låta riktigt illa ;)
Älskar dig såå mycket Benjamin!!!! <3



Igår kväll spelade jag, malin och samuel in en låt :D Dom rappar & jag gör refrängen.. ska se om de går och lägga in den på bloggen. Texten som Samuel skrivigt är grym! Dock är ja väldigt ringelrostig :D Hehe.. men men de är iaf väldigt kul :) de är väl huvudsaken.


Finaste lilla Prinsen <3


Mammas finaste lilla prinsessa! Aldrig träffat en gladare unge <3



Hitta mig ett par nya pitotisar, wihoo :)



**************************



I denhär magen ligger det en Prins & växer, och jag är så galet LYCKLIG!
Ska även få vara med på förlossningen som är beräknad i september!
Lycklig lycklig lycklig


**************************



Kommentarer
Postat av: Hanna

Ville bara säga de att Kerstin också har varit sådär jättemycket i ett par månaders tid,nezeril används flitigt här hemma men man måste ju ha uppehåll ibland annars kan dom ju bli snorigaav de istället.

2010-05-29 @ 07:02:03
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Bara att slå till då, skorna var ju så söta! haha, vad gullig han är benjamin som säger åt dig att vara tyst, då måste det låta illa ;) Åhåh, vem är det som ska ha bebis? Jag längtar redan tills nästa!

2010-05-29 @ 09:10:58
URL: http://jasminerabogliatti.blogg.se/
Postat av: Natalie - It's all about attitude

Vilken söt blogg du har! :)

och du skriver bra för övrigt!

(av det jag har kikat på iaf ^^)



Ta hand om dig! kram :)

2010-06-07 @ 23:43:15
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Du har verkligen galet söta barn!

2010-06-13 @ 14:39:05
URL: http://gratistokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0