Tisdag!

Hej!
Idag ställde vi om väckarklockan 3 ggr innan vi släpade oss upp!
Det tar ett par dagar att komma tillbaka till rutinerna efter Benjamins jullov från dagis :)
Vi lämnade iaf av Olivia vid grannarna (pw, milton & vincent) sen tog vi pulkan till dagis.
Och efter det stannade jag på lite kaffe medans Olivia fick leka med grabbarna grus!
Efter dagis så kom Mia, Marwin & Malissa hit och hälsade på.. superkul att se dom, de går så lång tid mellan gångerna jämt. Det blev lite lek, mat, fika & kaffe :)





Sanna kom och hämtade upp oss sen efter hon slutade jobbet,
Vi åkte och lämnade av prinsessan vid mamma, där hon sover i natt.
Mysigt med lite egentid med Benjamin, händer allt för sällan.
Sen hämtade vi upp Maria och åkte till colorama och köpte färg :D
Hon ska äntligen få ommålat på sitt rum :D TACK <3
Valde en färg som heter romans, en ljus ljus färg med lätt rosa shiftande inslag.. kommer bli kanon fint!
Just nu har hon gult i sitt rum :/ ser förjävligt ut faktiskt!
Sen blev de fika med nybakade bullar vid Sanna :)

Olivia går fortfarande på sin "vällingdiet", dietisten skulle hört av sig på måndagen men inte hört nått än, så ska ta och ringa dit i morgon och se hur vi ska gå vidare.
Även pratat i telefon med Frida hela kvällen och diskuterat matföslag, berikningar, bollat tankar och lärt mig räkna ut proteinet på ett lätt sätt osv :D finner de oftast mer givande att prata med henne faktiskt!




Benjamin är bara för go.. och han pratar och diskuterar.
Här om dagen så fick han tag på en bläckpänna och ritade fina cirklar på armar och händer, sen sprang han till mig överlycklig och visade upp sitt konstverk, frågade vad han hade gjort, och då sa han att de va ju tatueringar, som pappa har.. "och när jag är stor kille mamma, då ja ha massa tatueringar som pappa"

Sen satt vi vi köksbordet och Benjamin satt och pratade på om pappa, och så frågade jag honom "va tror du att pappa gör nu då?" -"han snusar nu mamma".

Sen också här om dagen sa han "du får inte åka ifrån mig mamma" och sa att det skulle jag aldrig göra, mamma åker inte ifrån dig heller. -"bara pappa åka ifrån menjamin" och jag sa då att pappa jobbar ju, och då får du ju komma till mamma, och det är väl bra? -" nej då spyr jag mamma!"

Och idag..

Jag -"Nästa vecka börjar mamma i skolan Benjamin, då kommer du få gå långa dagar på dagis och äta där och leka länge med alla barnen" Benjamin -"Ja, och när jag slutar dagis mamma DÅ hämtar jag dig i skolan"

Mammas älskade fina underbara fantastiska kille, villken tur jag har att just du är min son..




Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh han är ju bara för go! :) Mosters stora kille! :D Vad är det du ska plugga för någonting då?? :)

2011-01-12 @ 15:35:45
URL: http://lottagustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0